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Hello,<br><br>I have made a tool to show the public transport stops and lines in the geneva area.<br>This tool uses the old transportation schema.<br><br>You can see the result for the geneva area here (don't use Internet Explorer but an other browser):<br>http://gemedeplace.free.fr/MonOsm.html?tp=geneve<br><br>and two explanations in french:<br>http://gemedeplace.free.fr/doc/TP.pdf<br>http://gemedeplace.free.fr/doc/TPTechnique.pdf<br><br>I also don't understand the new schema. <br>Why does the people make all this work to give the information from where the bus stop on the road.<br>The old schema is easy. There is a bus stop, I can see the position, the name and the lines of the bus stop and I write it in OpenStreetMap.<br>For a tool, it's easy to find all the bus stop from the same area (my tool make it).<br>For a tool, it's easy to find the road(s) near a bus stop.<br><br>Please, don't destroy the previous work. <br><br>Olivier<br><br><br>> Date: Sat, 11 Jun 2011 12:14:35 +0200<br>> From: lonvia@denofr.de<br>> To: talk-ch@openstreetmap.ch<br>> Subject: Re: [talk-ch] Public Transport tagging (was: Didok check map)<br>> <br>> On Thu, Jun 09, 2011 at 10:58:06PM +0200, Beni Buess wrote:<br>> > schrieb Sarah Hoffmann <lonvia@denofr.de>:<br>> > <br>> > > > there was no discussion on whether we should add the new tagging<br>> > > > schema (1) to the stops, if we touch them. If we do, i think we<br>> > > > should *at least* place the bus stops ON the way with<br>> > > > public_transport=stop_position. if the stop ist not exactly on the<br>> > > > same place for both route directions, 2 nodes should be placed. and<br>> > > > then, there is more about the public transport feature, but read it<br>> > > > yourself.<br>> > > <br>> > > My personal opinion in this: for simple bus stops, we should stick<br>> > > with the old schema. That is, put a highway=bus_stop node where the<br>> > > pole is and that's it. (For the Didok data, it means indeed to<br>> > > duplicate the imported nodes most of the time because there are two<br>> > > poles per stop.) For the more complicated stops or for micromapping<br>> > > train stations, use the new schema. Just make sure that one node<br>> > > remains that also has the traditional tags, so renderers don't get<br>> > > confused.<br>> > <br>> > In my opinion it's not a good idea to set the goal on mixing up the two<br>> > schemas. In one way they are complementing each other, but there is<br>> > basically one point where they are different: the place for the bus<br>> > stops. <br>> <br>> I never quite understood the need for a stop_position. The only person<br>> who would need this information is the bus/tram/train driver. And if<br>> he/she needs OSM to find the stop position then this country is in<br>> serious trouble. Routing should always start and end at the platform.<br>> <br>> There is another reason to prefer the platform node over stop_position:<br>> if rendered on a map a human can immediately determine which direction<br>> the stop serves when the platform node is rendered. That is valuable<br>> information you get for free. Why throw it away?<br>> <br>> > We have to decide on whether we want to map the stop_position or the<br>> > platform if we want to keep the bus_stops as simple as possible.<br>> > <br>> > I propose to tag the stop_position of the new schema, as this is IMHO<br>> > the node that should be in the route relation at least. <br>> <br>> Why? Why not put the platform in it? If you need a point on the way<br>> you can always determine the nearest point on the way. PostGIS has <br>> functions for that.<br>> <br>> > That would mean<br>> > the tagging for basic bus stops would look like this:<br>> > <br>> > highway=bus_stop //optional, you may leave it there to support the<br>> > current renderers<br>> > public_transport=stop_position<br>> > bus=yes<br>> > uic_name= //if there is no stop_area relation<br>> > uic_ref= //if there is no stop_area relation<br>> <br>> I simply don't see what is the point in replacing one simple<br>> and understandable tag (highway=bus_stop) with two rather<br>> mystic tags (public_transport=stop_position/platform, bus=yes)<br>> That is exactly why I think that the new proposal tries to <br>> make life of mappers as miserable as possible.<br>> <br>> Especially as your little statistic here proves that it is<br>> very, very simple to determine, whether that highway=bus_stop<br>> is meant to be a stop_position or platform.<br>> <br>> But that is all just my 2cents. Let each mapper decide. In any<br>> case, you need to support the two schemata because even if we<br>> decided right now to follow one or the other, it would take<br>> a while to consolidate.<br>> <br>> Sarah<br>> _______________________________________________<br>> talk-ch mailing list<br>> talk-ch@openstreetmap.ch<br>> http://lists.openstreetmap.ch/mailman/listinfo/talk-ch<br>                                         </body>
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